بهترین معلم خصوصی زبان انگلیسی

s$homa پنج‌شنبه 1399/10/18
بهترین معلم خصوصی زبان انگلیسی

شاید شما هم مانند بسیاری از علاقمندان به یادگیری زبان انگلیسی تمایل داشته باشید فرایند یادگیری این زبان را به صورت خصوصی طی کنید. همانطور که می‌دانید یادگیری زبان در محیط کلاس گروهی دارای امتیازات غیرقابل انکاری است. اما برخی از افراد به دلایل مختلف ترجیح می‌دهند از مزایای تدریس خصوصی زبان انگلیسی استفاده کنند. در این مقاله تمامی نکاتی را که باید پیش از انتخاب معلم خصوصی زبان انگلیسی در نظر گرفته شوند بررسی می‌کنیم. همچنین ویژگی‌های یک کلاس خصوصی زبان مفید و موثر را معرفی می‌کنیم. در نتیجه می‌توانید با آگاهی کامل فرایند جذاب آموزش زبان را آغاز کنید. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

1- تدریس خصوصی زبان انگلیسی باید مطابق با نیازهای زبان‌آموز پیش رود اغلب زبان‌آموزانی که تدریس خصوصی زبان را به شرکت در کلاس‌های گروهی ترجیح می‌دهند، به دنبال یک برنامه آموزشی کاملاً مطابق با نیازهایشان هستند. اگر انگیزه شما از یادگیری زبان انگلیسی آماده شدن برای شرکت در یک آزمون باشد -به‌خصوص آزمون آیلتس یا تافل– روش آموزش متفاوت خواهد بود. در این شرایط ضروری است که معلم شما بر مباحثی تمرکز کند که در آزمون، مورد نیاز شما خواهند بود. به همین ترتیب، اگر قصد شما از یادگیری زبان انگلیسی برای تجارت و کار در بازارهای اروپایی باشد، موضوع متفاوت خواهد بود. در این شرایط معلم خصوصی زبان باید در جلسات آموزش بر مباحثی تاکید داشته باشد که شما را برای مکالمه در موقعیت‌های تجاری آماده کنند. بنابراین در انتخاب معلم جهت تدریس خصوصی زبان انگلیسی این نکته را در نظر داشته باشید که آگاهی کامل او از نیازهای شما و انتظاراتی که از کلاس زبان و نتیجه آن دارید، بسیار ضروری است. معلم خصوصی زبان

2- تدریس خصوصی زبان انگلیسی باید با استفاده از منابع به روز انجام شود یکی از مهم‌ترین نکات در تدریس زبان انگلیسی استفاده از منابع به روز و استاندارد است. در صورتی که معلم خصوصی نتواند منابع کارآمد و مفیدی را به شما معرفی کند و در جلسات آموزشی از آنها بهره گیرد، باید به توانمندی او به عنوان یک مدرس شک کنید. یک معلم خصوصی زبان انگلیسی باید بتواند با توجه به نیاز زبان‌آموز منابع اضافه بر برنامه اصلی آموزشی را نیز به او معرفی کند. بی اطلاع بودن از منابع آموزشی و کمک‌آموزشی نوین که مورد تایید آموزشگاه‌های معتبر بین‌المللی باشند برای معلمی که تدریس خصوصی زبان انگلیسی را به عنوان حرفه خود برگزیده است یک نقطه ضعف محسوب می‌شود.

3- تدریس خصوصی زبان انگلیسی باید توسط مدرسی با تجربه انجام شود بسیاری از مدرسین خصوصی زبان انگلیسی تجربه تدریس در کلاس‌های گروهی را ندارند. متاسفانه این موضوع نقطه ضعف آنها است. مدرسی که توانایی اداره کردن کلاسی گروهی را داشته باشد و همچنین تجربه کار با زبان‌آموزان مختلف را در کارنامه تدریس خود دارا باشد بدون شک با تسلط بیشتری می‌تواند زمان یک کلاس خصوصی را مدیریت کند. همچنین یک مدرس زبان مجرب به راحتی نقاط ضعف زبان‌آموز خود را تشخیص می‌دهد و مهارت کافی در رفع اشکال را دارد.

4- تدریس خصوصی زبان انگلیسی باید توسط مدرسی با حوصله و متعهد انجام شود متاسفانه برخی از مدرسین خصوصی زبان، به دلیل اینکه کیفیت تدریس آنها زیر نظر مجموعه‌ای قرار نمی‌گیرد نسبت به این کلاس‌ها احساس تعهد کافی ندارند. از این جهت بعضی مواقع بهتر است انتخاب معلم خصوصی را به عهده آموزشگاه‌های زبان بگذارید تا آنها با توجه به شناختی که از توانایی‌های مدرسین خود دارند، معلم مجرب و متعهدی را برای تدریس خصوصی زبان انگلیسی به شما معرفی کنند. اما منظور از تعهد در تدریس چیست؟ یک معلم خصوصی زبان انگلیسی متعهد، تمام زمان کلاس را صرف تدریس و بررسی نقاط قوت و ضعف زبان‌آموز می‌کند. او برای رفع اشکالات زبان‌آموز زمان می‌گذارد. بسیاری از مدرسین زبان با طراحی و تنظیم تکالیف و تمرین‌های متنوع برای زبان‌آموزان، آنها را در مسیر یادگیری زبان انگلیسی قرار می‌دهند. یک معلم خوب اجازه نمی‌دهند زبان‌آموز نسبت به یادگیری زبان بی‌انگیزه و بی‌علاقه شود. معلم خصوصی باید علاوه بر تمرین‌های مربوط به کتاب و منابع اصلی درسی، شما را تشویق به تماشای فیلم‌های زبان اصلی کند. نوشتن داستان و خاطره به زبان انگلیسی، مهارت‌های چهارگانه Reading، Writing، Listening و Speaking شما را تقویت خواهد کرد. به این صورت می‌توانید تعهد معلم خصوصی خود را نسبت به یادگیری احساس کنید. مدرس باید کلاس‌ها را به موقع شروع کند. او نباید زمانی کم‌تر از آنچه توافق شده است را صرف آموزش ‌کند. در غیر اینصورت باید به تعهد او نسبت به کار خود تردید پیدا کنید.

5- در تدریس خصوصی زبان انگلیسی باید بر همه جنبه‌های یادگیری زبان تاکید شود بسیاری از افرادی که استفاده از تدریس خصوصی زبان انگلیسی را به شرکت در کلاس‌های گروهی ترجیح می‌دهند تجربه خوبی از کلاس‌های جمعی ندارند. زیرا برخی از مدرسین زبان، توانایی اداره کلاس‌های جمعی را به‌طوری که فرصت کار کردن بر روی همه مهارت‌های زبان وجود داشته باشد را ندارند. اگر شما هم تجربه شرکت در کلاس‌هایی را دارید که در آنها به‌صورت تک‌بعدی تنها بر روی یکی از مهارت‌های چهارگانه زبان مانند Reading و یا Writing ‌پرداخته‌اند، در انتخاب معلم خصوصی خود این نکته را فراموش نکنید: “معلم شما در طی دوره‌های آموزشی، باید بتواند تمامی دروسی را که در منابع تدریس گنجانده شده‌اند، به شما آموزش دهد”. بنابراین اگر پس از یک یا دو جلسه تدریس خصوصی زبان انگلیسی متوجه شوید که برخی از مباحث، آموزش داده نمی‌شوند و یا تمرین‌های مناسب برای تقویت همه دروس به شما داده نمی‌شود، باید به توانمندی معلم خود شک کنید.

6- طراحی آزمون‌های معتبر از مهارت‌های یک مدرس زبان کارآمد است معمولاً در کلاس‌های تدریس خصوصی زبان انگلیسی خبری از آزمون‌های متعدد رایج در کلاس‌های گروهی نیست. یک معلم خصوصی زبان باید این توانایی را داشته باشد که آزمون‌های استاندارد و به روز مطابق با آزمون‌های معتبر بین‌المللی زبان را طراحی کند. این آزمون‌ها باید در طول دوره آموزش در اختیار شما قرار گیرد. یکی از مهم‌ترین جنبه‌های یادگیری زبان انگلیسی، آمادگی برای موفقیت در آزمون‌هایی مانند آیلتس و تافل است. بنابراین از معلم خود بخواهید آزمون‌ها و نمونه سوالاتی را در اختیارتان قرار دهد و توانایی شما را در پاسخ دادن به سوالات این آزمون‌ها محک بزند. البته، بدیهی است که این آزمون‌ها برای افرادی طراحی می‌شوند که سطح دانش زبان انگلیسی آنها از متوسط بالاتر است. علاوه بر این، در تدریس خصوصی زبان انگلیسی نیز درست مانند کلاس‌های جمعی زبان، ارزیابی روند پیشرفت زبان‌آموز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین خاطر از یک مدرس زبان خصوصی انتظار می‌رود که به‌طور مداوم، دانشِ زبان‌آموز خود را با استفاده از آزمون‌های متفاوت ارزیابی کند.